Eik, de strijk!

27 augustus 2010 § 4 reacties

Even het understatement van de eeuw: ik haat strijken. Hartsgrondig. Mensen die spontaan een strijkdienst beginnen hebben slechte bedoelingen, want niemand is zó menslievend. Of er mankeert iets serieus aan.

Mensen die daarentegen gebruik maken van de strijkdienst hebben ontdekt wat ooit iedereen te weten komt: vroeg of laat bezwijkt men toch en loopt elkeen schaamteloos om dienstencheques, optie strijk. Daarom, mijn overtuiging: stijkdiensten hebben volgens mij getrainde aapjes in dienst. Of erger nog: dottige, dikke dames aan de ketting, die met hun goedgevulde pletwalsen in één haal een volle mand platzitten en volgepropt worden met patékes.

Zelf overweeg ik een dakloze vrouw in huis te halen. Die in ruil voor gezonde voeding, gezinsliefde en inwoon de strijk moet doen. Ik zou ze vertroetelen met zelfgebakken taart en geïnitialiseerde handdoeken uit schrik dat ze ooit weg gaat. Maar misschien zijn er andere opties die ik over het hoofd zie.

Zo kan ik, indien gewenst, vanaf nu enkel papieren kleedjes dragen. Die kan je immers niet wassen en moet je dus niet strijken. Ik zal me laten inspireren door de modelletjes van papieren poppen en verkies gesloten stukken zoals de groene jas.

Zo vriest mijn gat er niet af.

Foto’s van Ana NG.

Ik kan het ook een stapje hoger zoeken en gaan voor een trendy catwalk model van papier.

Chris Everard

Chris Everard

Ik immigreer naar een warm land en doe enkel nog aan bodypainten. Dat wast er ’s avonds zo af in de douche.

Bodypaint

Of de strijkplank wordt gewoon verbouwt tot iets anders, nuttiger.

Alternatieven genoeg. Nu nog de juiste keuze maken.

Getagd: , , ,

§ 4 Reacties op Eik, de strijk!

  • Tolliez schreef:

    Hahahaaaa! Zo leuk en herkenbaar… heb ook een bloedhekel aan strijken en daarom komt er ook niks in huis dat gestreken dient te worden… En ALS er al gestreken moet worden doet mijn lief dat. Als dat geen liefde is?!

    • Veetje schreef:

      Mijn God, sommige mensen hebben écht alle geluk van de wereld! Meneer Veetjes veto is het strijken, mijn veto zijn de vuilbakken 😉 Vrees dat ik verkeerd gekozen heb…

  • Ickemixe schreef:

    I’m still in love with paperdolls 🙂 Great finds!
    (I wish I could comprehend your articles, have to learn NL 🙂

    • Veetje schreef:

      When I visit your blog, I understand your writing, because we ‘ve learned the three national languages of Belgium (German, French and Dutch), but it is so long ago that it would be quiet difficult for me to wright in German. Lets say: immposible for me 🙂 Understanding is one, typing is two. But maybe it gives you comfort to know that I ‘ve tought about it and my intensions were good! Problem is: I ‘m not a language-genius 😉 But enjoy the pictures!!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Eik, de strijk! voor Veetje.

Meta

