Keelontsteking

20 juli 2010 § Een reactie plaatsen

Er is te vroeg victorie gekraaid. Meneer Veetjes is genezen en ik heb het heel goed zitten: een keel met witte stippen. En zeer doen dat dat doet, meneer dokteur! Zo zeer dat ik mierikswortel kauw, want dat zou helpen ondanks de veel te scherpe mosterdsmaak, ijsblokjes fabriceer in de diepvries en gorgel met zout. Oja, en pijnstillers neem die de dokter voorschreef. Aan Meneer Veetjes, correct, maar ik heb hetzelfde, dus we gaan daar niet flauw over doen.

Ik heb ontdekt dat ik slechter ben in ziek zijn dan Meneer Veetjes. Die ligt half dood te gaan, maar slaapt de stukken er van af en die heeft de hele rimram gehad met koorts en ijlen er bij. Nu ik… heb een keel zonder doorgang, ben vreselijk moe van de voorbije slapeloze nacht, maar heb geen koorts, kan niet slapen en slaag bijzonder moeilijk in niks doen. Enkel slikken wil ik niet meer, want dat lijkt even geheel onnatuurlijk voor den moment. En dat tijdens de 10 mooiste feestdagen van de vakantie in Gent. Zonde. Maar, afspraak is afspraak: ik laat mezelf drie dagen ten volle genezen en dan ontzwelt de hele boel tegen zaterdag, want dan rijden we het zuiden tegemoet. Zoniet, dan smijt ik mijn amandelen buiten. Ze zullen dan wel anders piepen.

Ah, en als mijn ingewanden het ooit weer oké vinden dat ik iets anders eet dan gepureerd voedsel, dan probeer ik vast eens het volgende eenvoudige receptje, met mierikswortel, want puur geeft het maar een slechte indruk en iedereen verdient een tweede kans…

Bagels met gerookte zalm en mierikswortel

Ingrediënten
1 pakje verse roomkaas (op kamertemperatuur) (100 g)
3 theelepels geraspte mierikswortel
100 g gerookte zalmfilet
4 bagels
1/2 bakje daikonkers (20 g)

Bereiden
Roomkaas met vork losmaken en mierikswortel erdoor mengen. Zalmfilet in kleinere reepjes snijden. Bagels opensnijden en onderste helft besmeren met mierikswortelroomkaas. Zalm erop leggen en daikonkers over zalm verdelen. Bovenste helften van bagels erop leggen.

Recept komt van hier.

Getagd: , , , , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Keelontsteking voor Veetje.

Meta

