Comfort food

20 juli 2010 § Een reactie plaatsen

Oké, er zijn bijna 24u verstreken sinds de eerste keelpijn de kop opstak en ik vind er werkelijk NIETS aan. Het brand, het doet pijn, ik kan niks zeggen, dat slijm is er écht te veel aan en ik verveel me vooral te pletter terwijl er nog zoveel moet gebeuren. Dus, in plaats van te memmen stel ik mezelf helemaal in dienst van de wetenschap, meer bepaald de culinaire wetenschap.  Alle middeltjes zijn de revue reeds gepasseerd, maar mijn avondeten sloeg werkelijk alles. Ik hield al ijsblokjes in mijn mond tot mijn tong gevoelloos werd, at raketijsjes ter verdoving, rochelde een eind weg met water, aangelengd met citroen, zout en tijm, maar het laatste dat ik in mijn mond stak vandaag moet de genadeslag der slagen worden: alles bij elkaar, ja alles, je houdt het niet voor mogelijk én ik heb bewijzen:

Keelpijn eten vs Veetje

Keelpijn eten vs Veetje (dicht)

Wat the… denkt u? Inderdaad, maar hoe walgelijk het ook mag lijken, het wordt pas echt goor al ik je even, geheel vrijblijvend, mijn recept + reden van gebruik meegeef:

Ingrediënten

– zacht brood (sandwich, een halve dorito) (kauwt gemakkelijker)

– een halve, zoete appel (werkt tegen virussen)

– eetlepel honing (bacterieremmend)

– een halve ui (bacteriewerend en slijmoplossend)

– cintroensap van een halve citroen (bacterie- en viruswerend)

– 3 theelepels tijm (slijmoplossend, bacteriewerend,  verzacht keelpijn)

– 1 cm fijngehakte mierikswortels (helpt tegen ontstoken luchtwegen, antibiotische werking)

– 1 grote geperste lookteen (boost het immuunsysteem)

– eetlepel lauw water (bindmiddel)

– een teentje la vache qui rit (voor de smaak)

Recept

Strijk de helft van de halve dorito in met de honing. Snij de appel in stukjes en leg deze op de honing. Snipper de ui en stoor op de appel. Sprenkel wat citroensap over de appel en de ui. Werk af met 1 eetlepel tijm.

Meng de rest van de tijm met de look, de mierikswortel, het overige citroensap en het lauwe water. Laat even trekken. Meng dit goedje onder het kaasje. Strijk dit op de andere zijde van van de dorito en vouw dicht.

En vergeet niet het bijpassende drankje: een glas ijswater uit de diepvries.

Smakelijk!

Keelpijn drinken vs Veetje

Hoe terecht vreemd dit alles lijkt, u bent niet verplicht me te geloven, maar het heeft gesmaakt! Op 1 of andere bizarre wijze… Hoe dan ook, als dit nu blijkt te helpen, dan neem ik alvast de patent op dit recept.

Oja, daarna zeker tanden poetsen of ge riekt u van op een kilometer…

Getagd: , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Comfort food voor Veetje.

Meta

