Stresskonijn

21 juni 2010 § Een reactie plaatsen

Abimo verwacht me. Woensdag. Met alles. Op tijd.

Nu ben ik, buiten een chaoot vanbinnen (en vanbuiten…) en een administratieve ramp, ook een krak in deadlines. Enkel als ik ze ruiken kan, schiet mijn motortje in gang. Wat wil zeggen dat ik stilaan vierkant kijk, denk in pixels, ‘shut down’ denk als ik slapen ga en Meneer Veetjes zich afvraagt waar ik gebleven ben: de laatste dagen kijkt hij op een zwart computerschermpje, alsof het een verlengde van mijn gezicht is. Alles voor de goede zaak, zeg ik dan, en duik met koffie en een nooit geziene focus weer achter het lichtgevende kastje.

Nu moet er niet zoveel meer gebeuren, maar ik heb graag de puntjes op de i. En ook wel op de lange ij, maar dat is even bijzaak. Ik dwaal af. Steeds vaker, hoe drukker het wordt. Alsof mijn focus verplicht gepaard moet gaan met multi-tasking, sleur ik (wederom) allerlei dingen bij de deadline. Plots bereid ik intussen ook een verjaardagsverrassing voor Meneer Veetjes voor (hoewel hij pas over een maand verjaart), mijn klas moet dringend op orde, ik wil bloggen voor de blog en het decor voor de schoolverlatersshow moet dringend af. Er moet een etentje gepland worden en elke dag lekker, uitgebreid koken is een must. Alles is belangrijker dan wat er woensdag klik-print-klaar moet zijn. Het is mijn manier om me er van te overtuigen dat de deadline niet zo erg is. Er is immers zoveel te doen.

En Meneer Veetjes… hij kent me zo wel al een beetje na 4 jaar. Dus hij kookt nog voor ik koken kan, checkt met regelmaat mijn planning en motiveert tot typen. Hij zegt niks over voorbijgelopen lege tijd die ik niet goed benutte of mijn flauwe vluchten uit de zeer recente druk. Wat wil een mens nog meer. Desserten! En ook daar heeft hij dan aan gedacht op dagen als vandaag. Alle voordelen van een man die plannen kan. Wie weet leer ik het ooit nog wel, maar intussen krijg ik toetjes en kook ik even niet…

Getagd: , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Stresskonijn voor Veetje.

Meta

