Moodboards

15 juni 2010 § 1 reactie

Nog even, heel even, en we kunnen aan de inrichting denken: van de badkamer, de hal, de nieuwe kinderkamer en het washok. De ene ruimte roept al eerder om enige inleving of creativiteit dan de andere, maar het is altijd leuk om met een propere lei te beginnen.

Dus in afwachting van echte meubels en hebbedingen vreet ik me een weg door boekskes, catalogussen en het internet. Ik knip en plak, ik scheur en perforeer: alles gaat keurig in mappen – of dat is het plan, want in werkelijkheid stapelen de losse bladeren zich op tot er tijd is om alles te klasseren… Mijn computer puilt uit van de opgeslagen afbeeldingen die inspiratie moeten geven. Vorige week volgde ik zelfs een kleurenworkshop, verplichtte mijn ma-maatje om mee te gaan en we besloten na 3 uur kijken, opnemen, vergelijken en enkele kleurkeuze-oefeningen dat het heel plezant was. Een goede voorbereiding is het halve werk, dus ik geef niet op.

Even geleden maakte ik via vtwonen deze 2 moodboards.

Eentje voor de jongens hun toekomstige kamer (eerst nog de vloer leggen) en eentje voor de veranda die enkel nog maar op papier bestaat. Visuele, maar in mijn geval, vooral mentale ondersteuning in de zoektocht naar de mooiste kleurtjes, stoffen en prulletjes. Lang leve het moodboard, anders raak ik er niet meer wijs uit .Want hoe meer ideetjes ik vind en verslind, hoe moeilijker het soms wordt de juiste keuze te maken. Dan gaat er iets gonzen in mijn hoofd en zou ik plots alles veranderen. Gelukkig is er dan Meneer V., want die vindt alles oké. Of toch het meeste van mijn plannen. Dat komt door onze golflengte: we zitten op dezelfde.

Getagd: , ,

§ Een Reactie op Moodboards

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Moodboards voor Veetje.

Meta

